lördag 8 november 2014

Denna eftermiddag spenderades i skogen med favoriterna. En barnvagn med fel hjul, lera, två ivriga hundar,totalt mörker och två vänner. Ett ypperligt recept på lycka helt enkelt ♥ När vi gick över en fårhage lyckades jag nog trampa i alla bajshögar som fanns där. Luktade bondgård i bilen på vägen hem och då längtade jag bara hem till Dalarna lite extra! Men innan saknaden slog rot bjöd Stockholm på det oväntade, halva militären som skulle hem ifrån slottet passerade. Inte en syn man ser varje dag.

Det är intressant det där med dofter och minnen. För mig är de flesta dofter kopplade till barndoms minnen. Som när den äldre damen på våning 1 lagar söndagsmiddag för barn och barnbarn så känns det som om 5 åriga jag sitter på mormor och morfars altan i väntan på mat en varm sommar dag. Lukten av bondgård får mig att minnas en av mina barndomsvänners tomt som var och varannan morgon blev invaderad av grannens kossor, antar de ansåg att gräset var grönare på andra sidan ;D

Bästa vännerna i våras

Våra kossor på grönbete ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar