söndag 19 juli 2015

Söndag

Idag är sista dagen på Lokas medicin, så nu hoppas jag så innerligt att nosen inte blir sämre inom de närmsta dygnen - för då är det rätt säkert att Loka är allergisk. Blir hon sämre utan antiobiotika, well då har vi en nöt att knäcka och den nöten knäcks med en CT och i ärlighetens namn skrämmer det skiten ur mig. Så är nosen fortfarande bra i slutet av nästa vecka känns det som om man kan andas ut och vänta på att kortisonet ska försvinna ur kroppen, hon ska vara kortison fri i 2 månader innan allergitestet görs. Blir hon mycket sämre när kortisonet försvinner, så fortsätter vi med kortison sommaren ut och tar provet i höst istället. Och själva provet tar runt 3 veckor att analysera så vi vet väl lagomt till jul vad hon är allergisk emot haha.


Idag och imorgon är mina sista arbetsdagar, sedan är jag ledig ifrån jobbet i en månad. Så planen är att åka upp till Dalarna i slutet av juli samtidigt som Fredrik åker till Las vegas i 14 dagar med jobbet till nördarnas paradis, black hat och defcon. Men jag är bara ledig ifrån jobbet och har plugg(sista sommaren någonsin med plugg,yeaay!), så vi får se hur länge vi blir där uppe och när vi åker dit. Sen hänger det mycket på om Loka håller sig frisk nu. Vi ska även försöka träffa Lokas syster Luna och hennes matte :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar