tisdag 5 augusti 2014

Karma

Idag kom Fredrik hemslirandes ifrån jobbet rätt tidigt, då jag behövde bilen och Loka behövde honom. Han muttrar något om att han hellre är i bilen än i den här bastun (våran lägenhet) och jag känner mig lycklig för att jag ska få lämna bastun. När jag startar bilen känns det som om jag vet hur ljuvlig himlen är, jag kör mot väsby där mötet skulle vara. Efter några varv på fel gator hittade jag rätt (bara amatörer som lyssnar på gps:en) och hittade en parkering precis utanför. Traskar in i byggnaden, hittar min våning och tar hissen upp. Går in genom en dörr, helt fel dörr där jag plingar på fel klocka och väntar på fel person. Fel person visar mig vägen, in till ännu ett ac paradis. Jag pratar med rätt person som ber mig vänta och erbjuder mig en kopp kaffe som smakar ljuvligt i kylan. Skickar ett hånfullt sms till Fredrik där jag beskriver min totala lycka, sen ganska precis efter det kom rätt person och vi går in i en ångbastu. Karma har sagt sitt, mötet tog nästan 2h och jag behövde inte oroa mig för svettfläckar, då jag var dygnsur av svett och mitt kaffe var fortfarande pissljummet.



För och nackdelar med dagen

+ Första klunken i kylan, den känslan kan jag bära mig i en evighet

- Mötet hade gått på en kvart om hen inte antog att samtliga i rummet inte kunde skilja röven ifrån huvudet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar