torsdag 11 juni 2015

Torsdag

Skulle vilja säga att jag bemästrat kunskapen att leva i nuet och därför inte tar några bilder. Men skulle snarare säga att jag är för klantig och avverkar mobiler som få samt inte ens sugen på att laga systemkameran just för att jag är så drygt klantig - sen är jag lat också och känner att beställa ny kamera lockar mer än att leta reda på någon som kan laga den nuvarande men då är för snål eftersom jag vet att den kameran inom snar framtid kommer gå samma öde som alla andra tekniska saker jag äger. I-landsproblem delux och ganska skönt att få ha sånna, så jag är en tacksam idiot som slutat slänga pengar i sjön tills jag lärt mig att vårda saker längre en 3 månader.

Så, när det dyker upp nya bilder här är de antingen tagna med min gamla iphone 4s eller så har jag tvingat något i min omgivning att ta kort.

---------------------------------------------------------------

Nu var det avhandlat och största anledningen till att jag inte bloggar helt enkelt haha :)) Härom kvällen var vi i Ursvik med våra favoriter ♥ Det var så vackert, öppna ängar med smörblommor och solen sjönk sakta under tiden vi var där. Så ljuvligt för både kropp men framför allt själen.Det är himla skönt att Loka är back in business igen, förutom att ena ögat rinner men det ska opereras den 25/6 sen blir det tratt i 10 dygn...Haha åh, vet inte vilka det är mest synd om, oss,Loka eller våra grannar? Sist hon hade tratt fick vi hämta hem henne tidigare ifrån djursjukhuset eftersom hon såg till att livet för de som jobbade där blev lika jävligt som hon upplevde att livet i tratten var. Väl hemma stod hon bara med huvudet tryckt mot väggen och vägrade göra något förutom att gny. Men då kunde vi byta ut tratten mot en kroppsstrumpa, vilket är omöjligt den här gången. Hon tolererar mycket men hennes gräns går vid tratten, men att ha ögonfransar åt fel håll går ju inte. Inte lätt att heta Loka och samtidigt dragit århundrades nitlott i det genetiska lotteriet.

Just nu ligger nitlotten och snarkar vid mina fötter, vi har hängt på en uteservering idag tillsamms med en vän till mig. Mycket bra miljöträning som inte blivit av på väldigt länge, tog ett litet tag innan hon kopplade av. Jobbigast för henne var att inte hälsa på servitrisen men annars höll min människo-tokiga hund sig i skinnet.

Ponyo, den fluffiga söta sälen♥

Bilderna gör inte kvällen rättvisa.

1 kommentar:

  1. Anonym12:10

    Dags att uppdatera bloggen!Är in och kollar varje dag.... men inget nytt.
    Skärpning./Ewa

    SvaraRadera