söndag 2 mars 2014

Lite allt möjligt.

Igår kväll fick vi ett kvitto på att saker och ting går åt rätt håll med Loka då jag hittade Loka sovandes i våran säng som hon inte klarat av att hoppa upp i på evigheter. Lika så gick hon ner för trappen för någon dag sedan och samtidigt var det några som bar massa möbler, så hon "kröp" ner för trappen vilket hon inte klarat av någonsin, då har alltid ryggen gett upp men inte nu. Varje dag när vi kommer hem ifrån dagis har vi mysstund med Novafonen längs ryggraden, 10 min på varje sida. Simma kommer vi göra på lördagar, går inga bussar ut dit och det är svårt för oss att ha bilen under vardagen då Fredrik behöver den.

Idag träffade vi hela lilla fina familjen och tog Hennys premiär tur i skogen. Hundarna var riktigt glada över att se varandra. Ponyo har verkligen blivit en mogen hund senaste tiden. Men han är ju snart 4 år så det är ju rätt logiskt, plus att han blivit storebror ju :) Riktigt roligt att se honom i sån harmoni, inte för att han varit ur balans innan men han verkar bara älska allt vad livet har att erbjuda. Loka har faktiskt blivit lite trotsig, vilket jag ser som ett sundhetstecken då hon aldrig haft någon trotsperiod värd att nämna. Med lite trotsig menar jag att hon testar gränserna en eller två gånger för mycket samt har kottar i öronen i vissa lägen men fegisen inom henne vinner alltid över kottarna när hon är lös,haha. Typ "Jag tänker minsann stå här som ett fån bara för att matte..hallå matte?!..MATTE?!...lämna mig inte..."

Sen igår fick vi besök av min bror och Therese, de har en barnfri helg med Avicii och hotellnätter. Tror djuren blev lite besvikna över att Meja inte var med. Vilket fall var det mysigt att få träffa de en sväng. De hade med sig en present till mig av den simpla anledningen att jag helt enkelt är världens bästa faster och det var ett mobilskal med Loka på. Så nu kan jag se ut som den nörd jag egentligen är!

Lite olika bilder ifrån senaste dagarna:

Glömde ta kort på min hund bara för Ponyo var så förbaskat söt idag

Elsa och Loka har senaste dygnet funnit varandra på riktigt ♥


1 kommentar:

  1. Carina20:13

    Ja så söt man kan vara då !!!!! Ponyo lille då riktigt kram go hihi tro inte det!!!

    SvaraRadera