lördag 14 juni 2014

Allt möjligt.

Händer inte mycket här, men sommaren är inte riktigt varken min eller Lokas årstid. Loka har däremot semester ifrån dagis och är hemma med Fredrik. Själv jobbar jag och pluggar, det först nämnda var precis vad jag behövde. Det var riktigt kul att jobba igår, min första dag på lite mer än ett år och eftersom det var så kul så tackade jag ja till ett extra pass idag när chansen dök upp.

Kommer nog kombinera plugg med lite jobb. Behöver inte ens jobba varje månad eller på schema utan bara som en vikarie när lusten faller på. Skönt att få lite motivation och miljöombyte, motivationen får jag ifrån att ha en samhörighet att gå till men framför allt får jag motivation ifrån de taskiga anställningsavtalen det är som personlig assistent och för att inte tala om lönen, det är därför jag pluggar för att slippa det. Jag pluggar för att få ett bra anställningsavtal och självklart jobba med något jag brinner för :-)

Kommer nog även börja angagera mig ideelt i stödgrupper, ska på ett frukostmöte den 18 juni med unga kris tjejgrupp, jag hoppas verkligen att det känns som ett bra forum. Det behövs verkligen fler som ser till tjejer som hamnar snett, allt fokus hamnar alltid på unga arga män. Vi behöver se till unga arga tjejer också. Så jag är riktigt förväntasfull på att höra hur de jobbar.

Så livet är underbart, det är fullt upp men fasiken vad jag lever och jag älskar det. Nu ska jag lyfta bort min fluffiga samojed ifrån knät och åka till jobbet :-)

Tänk vad mycket jag har att tacka Loka för, utan henne hade jag aldrig lärt känna Paulina och utan Paulina hade jag nog aldrig haft samma övertygelse jag har idag om att jag faktiskt kan använda mig av allt ont som skett och vända det till något gott.  Det är en av alla underbara egenskaper den kvinnan har ♥ Så tack Loka för att du hjälpte mig hitta en vän för livet.

2 kommentarer:

  1. Carina12:39

    Tänk vad underbart att de skapad en grupp för tjejer ,, hejar på dig som tänker på de utsatta tjejerna och vill hjälpa till,, Ha en underbar dag med dina Kram

    SvaraRadera
  2. Desire07:50

    Skönt att jobba lite och kunna bestämma själv, lyxet med att vara student:) Ha det fint!!

    SvaraRadera