måndag 16 juni 2014

Loka

Igår testade vi en ny rastgård, den ligger i utkanten av Järva bostadsområde och är enbart provisorisk eftersom området ska expandera. Den var även liten men skulle nog säga att det ändå är den bästa officiella rastgården i Sundbyberg/Solna just för att det är en bit skog i en uppförsbacke med stora stenar,stubbar,träd  och inte jordstampat golv som det är i alla andra rastgårdar. Det var mer som att släppa de lösa i skogen helt enkelt. Åh vad jag önskar att Loka hade en vän som kunde springa lös tillsammans med henne i skogen, inte för att jag letar särskillt aktivit, men hade varit så kul. Inte för att hon lider av att skrutta runt i skogen själv, men blir ju alltid roligare med sällskap. Ponyo är nog den sämsta jägaren men han jagar och de är anledning nog att hålla han i rastgårdar och i koppel/lina.

Och eftersom det var första gången vi tog oss dit idag så följde vi kartan som ledde oss till en avstängd väg bakom friends arena, tillslut hittade vi rätt område, nu gällde det bara att hitta rätt väg. För rastgården skulle ligga vid bussarnas vändplats. Efter ett par varv höll vi nog på att ge upp, tills vi såg bussen! Så jag tvärvände bilen och jagade ikapp bussen istället (haha) och vi jagade bussen tills den vände. På vägen hen ser vi att vi jagat efter den in ett område där bara bussar får vistas och det står ganska tydligt. Och i efterhand känns det väl som oss i ett nötskal.

Loka gjorde också ett urgulligt "jag tror att jag rymmer" försök igår. Hade inget koppel på henne men igår fortsatte hon gå när vi stod vi bilen som stod på en stor grusplan. Hon tittade på mig med full i fan blicken, passerade stolt bilen och gick sakta sakta ut på grusplan ständigt tittandes bakåt. När jag ropade på henne så tittade hon på mig men kom inte. Jag sa åt henne att stanna, hon gick några meter och stannade. Jag gick fram till henne och sa med glad röst "gå fint" och där tog hennes äventyr slut. Vi gick sida vid sida till bilen, jag blev en smula mer kär i hennes underbara personlighet.

Efter mitt möte idag ska den här grisen badas ♥ 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar