lördag 6 september 2014

Det här med livet, hur fasiken hinner en med? Vet att en får ligga som en bäddat, hund,katter,jobb och en himla rörig termin med plugg på 3 olika skolor med olika system. De två först nämnda ska vara glada över att jag faktiskt älskar dom med tanke på allt elände de ställt till med senaste tiden. Älskade älskade skit djur. För att göra två väldigt långa historier korta, kan jag säga att Egons diarré förstört mina nätter på så äckliga sätt att jag inte ens kan skriva om det. Och idag åkte vi till den närmsta skogen med Paulina och Ponyo för en helvetes promenad i långlinor. Alldeles för mycket folk för att de ens skulle ha en chans att bli trevligt men inte nog med det, när en olycka sker med en långlina då gör det alltid ont. Har ärr på benen jag kommer få bära med mig hela mitt liv, men jag tar gärna ett nytt ärr än det som hände idag. Jag höll på att linda ihop långlinan, trött och hungrig dvs ganska ofokuserad så jag missade att de fanns en bäck i samma sekund som Loka såg sin väg till himmelriket och dök ner i den. Vilket resulterade i tre väldigt mosade fingrar, ett trasigt nagelband, tre blånaglar och två nästan svarta och super svullna fingertoppar. Ser lite spetälsk ut, smärtan som brann går inte beskriva med andra ord än att de gjorde ondare än att köra in en barfota fot i ett rullande cykelhjul(been there, done that)


Såå med lätthet kan jag säga att jag längtar efter iskalla vinterdagar, ruskiga höstdagar där regnet bara öser ner och håller folk hemma! Fram tills dess får jag helt enkelt ställa klockan tidigt för att undvika folk och lova mig själv att kasta långlinan åt helvete.

Ponyo ♥

Åh ge mig

1 kommentar:

  1. Carina18:53

    Ja cykelhjulet, ja då var du inte så kaxig heller och tårna var ej vackra om man nu kan säga att tår är vackra hehe.

    SvaraRadera