fredag 26 september 2014

Fredag

Kanske skulle jag ringa upp min lillebror och fråga om tips på hur man håller sig vaken i ett dygn? Kunde verkligen inte somna då en försenad inlämning gnagde i bakhuvudet, så när klockan var 01 gav jag upp och gick upp helt enkelt. Så nu sitter jag här, med noll timmars sömn bakom mig och en heldag framför mig. MEN en heldag utan ångest är så mycket bättre än en dag med sömn, för nu är uppdraget klart och äntligen har jag tagit mig ur min plugg-koma.

Något underbart med att vara vaken en natt är att titta på katterna, som de finurliga nattdjur som de är. Elsa möblerar om på nätterna, flyttar runt mattor genom att springa likt en gesell genom lägenheten. Egon han sitter och glor rakt i väggen och skakar på huvudet samtidigt som han pratar med ? Vem vet? Sen börjar jakten mellan katterna, Elsa flyger fram lätt som fjäder och Egon han dundrar fram, springer rakt in i väggar och missar de flesta saker han försöker hoppa upp på. Loka sover dock djupt fast katterna flyger över henne och när Egon snubblar in i henne gnuffar hon bara lite och byter sovställning i en djup suck.

Vad vore livet utan dessa djur? Förmodligen betydligt renare men ack så tomt det skulle vara utan deras stora personligheter i deras små kroppar.


Misstänker att jag kommer se ut såhär resten av dagen ;D










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar