fredag 12 september 2014

Rosersbergs slott

Igår hämtade Paulina upp mig och Loka för en tur ut till Rosersberg där vi mötte upp Susanna och Abizko för en liten samojedträff. Abizko tillsammans med sin matte har precis flyttat ifrån Sundsvall hit och världen är så pass liten att Abizko är Lokas syster Lunas bästa vän. Det var ingen chock direkt, men alla tre fungerade jättebra ihop! Alltid något speciellt när samma ras leker ihop, det går alltid så fantastiskt bra. Abizko var en väldigt fin liten tik, otroligt mjuk, uppmärksam men framför allt snäll. Ponyo och Loka tog inte ut svängarna lika mycket som de brukar när vi är i Rosersberg utan anpassade sig efter Abizko som var ny för miljön. Fina fina hundar!

Loka har blivit en ganska tuff dam senaste tiden, hon är tydlig i sitt hundspråk till andra och kräver att få sitt utrymme respekterat utan konflikter. Och jag är ingen expert på hund men jag antar att hennes tydlighet gör att konflikter inte uppstår. Sen är det klart att alla hundar inte gillar alla andra hundar och märker en att kemin inte fungerar mellan två individer finns det ingen anledning att låta dem träffas. Loka har en hund som är Ponyos vän hon direkt går upp i stress av, inget mer än så men jag känner inte alls att det är nödvändigt att ens reda ut varför utan bara acceptera att det är så. Hur som helst, så var det riktigt kul att få träffa ännu en samojed. Inser dock att Ponyo är den enda hanen jag träffat förutom Lokas galet vackra pappa så det står på min lista, träffa fler samojed hanar. Innan det här året är slut ska jag träffa Lokas syster Luna och även se till att de samojeder vi känner i området ska träffas allihopa samtidigt! Och vill även uppleva de andra polara raserna lite mera. Men framför allt ska vi träffa en sjukgymnast i Ultuna som är duktig på draghundar och se över en bättre plan för att få Loka ännu mera aktiv än den vi har idag. Sen ska jag plugga,jobba,vara en bra sambo och vara en bra vän också.. haha, livspusslet ;-)

Fina Abizko






Livet på en pinne :-)

Odjuren hittade några frön..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar