torsdag 25 september 2014

Torsdag

Här har det varit dött ett bra tag, men har varit fullt ös här hemma ett tag nu. Förra veckan var min mamma på besök och när hon åkte vidare till min moster på lördagen så kom min bror och hans lilla familj hit. Och när min mamma var här så skulle vi vanlig ordning bara ta dagarna som de kommer och bara ta det lugnt...Nåväl tanken är god, men vi kan inte ta det lugnt. Så förra veckan flyttade nya sängar in här, en super fin vit gammal byrå, tavellister med nya tavlor, gästrummet blev äntligen vit målat och gamla sängen flyttade in dit tillsammans med alla indiska kuddar jag hade liggandes. Så den är lite av en gästsäng/dagbädd tills vi har hittat en bäddsoffa som duger.

Skulle kunna ta kort på allt, meen suprise min mobil är trasig (igen). Hur som helst, så är jag inne i göra om mode just nu. Brukar bli så på hösten, då vill man bona om lite. Så nu ska det borras hål i väggen och ett gammalt nerslipat fönster med hönsnät i ska upp (som Therese gjort i ordning åt mig♥) och jag vill ha en ny tv-bänk. Men seriöst, måste vara den svåraste möbeln att hitta som är i rimligt pris och är snygg. Har just nu en ifrån jysk som är helt okej, men den är kantstött och lådorna ramlar ur varje gång man drar ut dom. Så funderar faktiskt på att köpa en ifrån ikea och pimpa om helt enkelt. Tänkte byta ut handtagen och köpa en marmor-plast och klä in bänkytan i. Har beställt hem prover på lite olika marmor mönster och hoppas att någon av dem känns rätt.

Lär skaffa en ny skruvdragare också, eftersom våran började brinna förra veckan..

Den här har vi nu, men är bara en tidsfråga innan den brakar ihop på riktigt





Och dessa tre komponeter hoppas jag gifter sig riktigt bra med varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar