söndag 19 april 2015

Söndag

Tänkte att jag skulle skriva några rader om dagen, men inser att jag raderar allt jag skriver eftersom allt jag kan förmedla är bitterhet över obetydliga saker. Därför struntar jag i att skriva något om den här dagen.

Kan säga att boken jag nämnde tidigare absolut inte var något för oss - något för våran fina pärla. Vi börjar om med kompostgaller och bär inte det frukt så tar vi privatlektioner så vi lär oss vad vi gör för fel och vad för fel signaler vi ger Loka. Det är så himla lätt att läsa om teorier men missa något så basalt som ett omedvetet beteende hos en själv som man är hemmablind inför. Läser just nu om"kontaktkontraktet" och det skadar verkligen inte att upprepa redan inlärd kunskap. Så himla träffande citat ur boken för mig "Tyvärr upphör vi ofta att bejaka den naturliga,spontana följsamheten när hunden blir äldre. Istället använder vi oss av ord och signaler, eftersom vi tycker att hunden är stor nog för att förstå svenska" (Kontaktkontraktet,Eva Bodfält) garvade högt när jag läste det. Mindre snack och mer verkstad för mig - lättare sagt än gjort.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar