onsdag 19 februari 2014

När huvudet är dumt får kroppen lida.

Haha, åh idag har inte varit min dag någonstans. När klockan ringde förhandlade jag med mig själv och förhandlade bort såväl hårtvätt som smink för att få några minuter extra sömn. Vilket gjorde att jag var ännu tröttare när jag väl behövde gå upp. Packade om väskan (vilket jag fick ångra sen) och drog iväg med en lika seg hund mot dagis. Missar bussen ifrån dagiset med typ en minut samt inser att jag packat ur mitt sl-kort. Känner att jag har på mig alldeles för lite kläder och huttrar lite små bittert tills nästa buss kommer. Köper en sms-biljett, ser att jag visst haft spotify igång hela natten utan att haft laddaren i, så mobilen kommer garanterat dö under dagen.

Kommer till skolan, inser att jag redan varit på just den här föreläsningen och att jag är där i onödan. Gick hem i pausen och inser att jag inte har några nycklar. Klockan är 10 på förmiddagen och jag känner för att sjunka genom jorden. Försöker få tag i Fredrik, känner lite panik över att mobilen har 6% batteri. Fredrik är inte på sitt kontor så jag stänger av mobilen och går till ett café för att ta en kopp kaffe och plugga. Men, böckerna slängde jag ur imorse. Så köper mig ett nummer av vetenskapens värld som jag redan har hemma,men inte hunnit läsa ännu. Nästa nummer kommer på måndag, såklart.

Försöker få tag i Fredrik igen, utan resultat. Ger ett försök och slänger iväg sms till vänner i närområdet. Men ganska få som har en förmiddag mitt i veckan helt ledig, så stängde av mobilen och började röra mig mot dagis. Tänkte att Loka lär ju knappast lida av att få vara ute.

Något sönder frusen får jag tag i Fredrik vid 13:30 som kommer hem en halvtimme senare med ett hånfullt leende och släpper in mig i värmen. Vad hade jag på mig? Strumpbyxor, kjol, t-shirt och vårjacka. Men Loka har garanterat haft en super bra dag med sin matte.







1 kommentar:

  1. Carina19:40

    tur att du har den matte du har Loka så du får vara ute mycket hihi

    SvaraRadera