måndag 3 februari 2014

Måndag

Jag har återuppstått ifrån de döda, typ. Åkte på influensan, tack och lov var jag som sjukast i helgen när Fredrik var hemma. Så jag låg nerbäddad i två dygn utan att ens sätta en fot utanför dörren. Med andra ord har Loka haft en toppen helg med husse, som helt klart är den roligaste av oss två. Idag är det Lokas vilodag men vid 15:30 ska vi till veterinären och göra en sista koll. Vi hoppas att det blir den sista vändan, så innerligt. Nu har hon varit utan sjukgymnastik och smärtstillande ett tag och vi har gett henne massage varje dag.

Tyvärr tycker jag mig se en negativ förändring, men jag hoppas att jag enbart överanalyserar hennes rörelsemönster. Jag vill bara att de säger att allt ser bra ut och att hon är redo för att få börja bygga upp kroppen igen. Har senaste tiden mailat en del med Ponyos uppfödare, Eva vid Lejonbols kennel. Vilken fantastisk människa som hör av sig till oss fast vi inte tillhör hennes kennel. Märks att hon brinner för rasen och jag vet redan nu ifrån vilken kennel nästa hund ska komma ifrån, utan tvivel :)

Vi saknar Paulina och Ponyo, men vi glädjs enormt mycket åt att en mini-paulina har hittat ut i världen <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar