fredag 16 maj 2014

Fredag

Igår hämtade jag en spysjuk hund på dagis som fortsatte sin spyfest ett par timmar sen var det över. Men vi skulle ju simma idag och ville vara lite schysst och avboka med lite framförhållning så vi bokad av. Men idag mår ju fröken fräken toppen, så förmodligen något hon fått i sig som skulle upp lika snabbt.

Så imorse hade vi inga planer alls när vi vaknade, så jag tog med mig en ryggsäck med vatten och leksaker för att bege mig till ursvik. Där gick vi runt i skogen, traskade över lite ängar och Loka badade i lite bäckar. En riktigt mysig dag helt enkelt, vi parkerade där vi brukar parkera när våra favoriter är med, så tog ett tag innan Loka accepterade att vi faktiskt inte väntade på dem. Loka fick vara lös en heldel, men jag kan bli lite knäpp på henne stundvis när hon inte kommer på inkallning för att hon står och äter gräs.. Rådjur,harar,hästar och andra hundar bryr hon sig inte i, men finns det ett delikat grässtrå då kommer hon helt enkelt när hon är färdig haha.

I helgen ska vi äntligen träffa våra favoriter, vad vi hittar på är oklart. Ska bli varmt så blir väl kanske att åka till någon sjö eller något sådant, vi får la se vart vinden för oss.




1 kommentar:

  1. DeIre21:56

    Åh lilla rosa grisen .. Precis likadan har ju luna :)

    SvaraRadera