tisdag 13 maj 2014

Idioti

Trafikkontoret vill införa ett förbud mot hundar i lekparker, förbud för hundar att i koppel ens gå igenom en lekpark i Stockholm. Enligt deras förslag ska hundägaren vända på klacken om det inte går att gå runt lekparken, för hundar ska inte finnas där barn leker. Och jag kan hålla med om att hundar inte ska vara lekparker, men ska vi ha en lag som säger det? Överförmyndarstat?! Kom igen. Vad är nästa steg?

Hundar ska inte springa lösa i lekparker, hundar ska vara kopplade vid lekplatser det köper jag. Men, min fråga till trafikkontoret är vad är definitionen av en lekpark? Hur långt ska förbudet sträcka sig? Får jag sparka boll på en gräsplätt bredvid en lekplats som ekar tomt varje dag? Får jag gå ut ifrån min gård åt vänster? Eller måste jag gå runt hela huset för att undvika att gå genom lekplatsen här? Vilket straff får jag om jag bryter mot detta förbud? 

Som den rebell jag är (haha) så kommer jag fortsätta ha min hund kopplad, vid min sida när jag går genom en lekpark. Jag kommer sitta med min hund kopplad utanför en lekpark avsides medan min brorsdotter gungar. För jag har mitt ansvar för min hund och jag tar det, straffa dem som inte gör det istället. Lägg ner lite pengar på att se till att hundar inte kan bo hos vem som helst och se till att människor som missköter sina hundar aldrig mer får äran att ha en fyrbent livskamrat någonsin igen. 

Här kan man läsa hela artikeln HÄR


Samtliga bilder tagna bredvid/i parker med lekplatser i där vi fått lov att passera/gå genom lekparken. Aldrig någonsin stött på några problem med det, aldrig någonsin sett "kamphundar"(vad är det för ras föresten?) slita sönder gungorna eller sett hundar lösa. Däremot ser jag varje dag familjer med såväl barn och hund spendera timmar utomhus tillsammans tack vare dessa parker. Låt inte idioter förstöra för oss som inser ansvaret bakom att äga en hund.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar