lördag 5 maj 2012

I-landsproblem.

Denna frustration som ständigt växer inom mig, över dessa himla blockmongon som finns ute i trafiken. När jag åker till och från jobbet tar jag E4:an, då jag jobbar i Upplands väsby så blir det varje fall 20 minuter minst på E4:an enkelresa. Så vad är det jag stör mig så mycket på att jag måste skriva ett helt inlägg om det? Jo BM(blockmongon). E4:an har tre filer, ibland 4. I rusningstrafik, är det mest att gilla läget. Men när jag åker hem på nätterna och på morgonen under helgen så är trafiken minimal. Men lik förbannat ska det ligga blockmongon i mittenfilen, i ca 20 km för låg hastighet. Och ska man följa lagarna, så innebär dessa människor en stor jävla trafikfara, alternativt så ökar de risken för en hjärnblödning.

För man ska hålla till höger, därav ligger jag i högerfilen, men man får inte köra om på insidan, så när ett jävla blockmongo ligger i mittenfilen och gör allt annat än att köra bil, så måste jag om jag följer lagen, ut i mittenfilen, sen ut i ytterfilen ( akta mig för taxichaufförer som tror de kör F1 i sina toyota priusar) för att sedan köra om BM in i mittenfilen igen, sedan byta fil till högerfilen, samt akta mig för människor som helt enkelt tröttnat på BM och kör om på insidan. Vore det bara inte säkrare, alternativt enklare om BM's parkerade bilen hemma eller faktiskt lärde sig att lägga sig i rätt fil? Behöver jag ens nämna hur många gånger i veckan jag riskerar 2000 kr i böter genom att köra i högerfilen hela vägen till jobbet?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar