måndag 21 maj 2012

Min dalahäst..

Nu ska jag skämma ut Dalarna big time! Satt och njöt utav solen i på balkongen imorse och drömde mig bort till sommarstället i Kullsbjörken(Leksand), såg framför mig hur Loka kunde springa runt, bada i Siljan, bada i våran lilla å. Drömde mig iväg så pass mycket att jag såg oss ta kanoten ut i Siljan, även fast jag mest snurrar runt i ringar när jag paddlar eller ror. Men tanken var ju fin. Och helt utan förvarning, började min hjärna tralla på världens mest pinsamma låt om Dalarna. "Min dalahäst, ifrån Dalarna i Sweden", lägger in en varning, ät inte, ha ingenting i munnen du inte vill sätta i halsen när du kollat av följande, kopplar du in hörlurarna ( du vill inte att grannen ska tro det slagit slint) och tryck på play..



Man ska vara stolt över sitt ursprung va? ;) haha..

2 kommentarer:

  1. Haha åh underbart! Och älskade Leksand. Ska dit snart, över hela sommaren. Myyyys!

    Och du, jag är likadan som dig. När jag släcker lampan blundar jag tills jag somnar för att slippa se "alla spöken" ;-)

    SvaraRadera
  2. Therese20:35

    Men herregud vilken låt! Usch! ;)

    SvaraRadera