torsdag 27 september 2012

Hjälp!

Vi ska köpa massa nya möbler, bland annat så ska vi ska köpa två soffor till vardagsrummet. Det blir Ektorps serien på Ikea, då jag vill ha en soffa som är tidlös, ingen himla divansoffa (inte för att de är fult) som man tröttnar på efter 2 år. Två ljusa, tidlösa och nätta soffor. Det jag vill ha hjälp med är ska jag ha två stycken 2-sits eller en 3-sits och en 2-sits?

Möbel tokiga jag är så glad, då allt som har med inredning att göra försvann samma sekund som lilla Loka gjorde entré i vårat liv. Men nu är fröken faktiskt ingen mini valp längre, (wiieho, snart 8 månader) så nu ska det handlas mattor, bokhyllor,bord, massa kuddar och nytt golv! Nu menar jag inte att Loka har slaktat allt, men hon hade lika gärna kunna gjort det, därför kändes det onödigt att köpa det innan hon kom.

Så här har vi vardagsrummet, en del utav det åtminstone  Mörk och kass bild, men ska man vara kräsen är man helt enkelt på fel plats. Tror ni det blir förtrångt med en 2-sits och en 3-sits? ( Och nu svarar ni, annars får ni onda ögat nästa gång vi ses ;P )

Tror Egon kommer älska att få lite nya mattor, då denna han så vackert/stolt
visar upp, har gått döden till mötes indränkt i diverse Loka vätskor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar