onsdag 26 september 2012

Lokas prins.

Idag bär det av till jobbet i eftermiddag, så vi passade på att träffa Paulina och Phonyo under förmiddagen. Det är verkligen så otroligt skönt att de fungerar, fast Loka löper. Idag släppte vi även de lösa på en fotbollsplan, så de verkligen fick leka av sig lite. Mindre roligt tyckte Loka dock att de var när vi skulle skiljas åt, hon satte sig mitt på trottoaren och gnydde efter Phonyo. Som tidigare nämnt, så är hon "lite" mer intresserad utav andra hundar nu när hon löper och under löpet är det inte alltid lätt att få Lokas uppmärksamhet, så därför kan jag inte förvänta mig att hon ska agera efter mina kommandon till fullo. Det är vårat första löp tillsammans och genom åren lär jag mig nog hur jag ska agera för att hon ska förstå mig även då. Gäller att ha is i magen och en stor dos tålamod.

En blöt sorgsen (envis) Loka i hopp om att hennes prins skall återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar