söndag 29 september 2013

Djur och musik.

Djur är allt underliga djur ibland. Elsa sjunger alltid högt för oss i bilen och kan ge en döv tinnitus. Minns en gång när jag pratade med en kollega om vilken terror det är att åka med katterna i bilen, då hon berättade en riktigt rolig sak, att hennes katt gjorde likadant tills de knäckte koden. Eller radion knäckte koden genom att spela Frank Sinarta - White christmas, då hennes katt blev knäpptyst av låten och jag skrattade gott åt det när hon berättade det.

Halvvägs till Dalarna med en Elsa som sjöng så öronen blödde, tänkte jag " Amen vafan, kan ju inte bli värre än såhär?" Så testade att spela låten och vad hände? Elsa blev tyst. Så där åkte vi upp till Dalarna för att fira midsommar och spelade white christmas på repeat och skrattade hysteriskt för varje gång låten började om. Så är Elsa i bilen spelas white christmas,oavsett årstid.

Och Loka hon har ju inte heller gillat att åka bil, hon har skällt och gnällt så jag slitit av mig håret i frustration. Sen efter lite(läs:mycket) träning så tog vi oss förbi stadiet där hon gick upp i falsett, så kunde hon gnälla lite till och från när man åkte, vissa gånger mer än andra. Sen knäckte jag koden, Loka vill lyssna på Lil Wayne, då är hon lugn som en filbunke och halvsover. Nu behövs dock inte Lil Wayne längre för att bilturerna ska bli harmoniska, men jag spelar det ofta i Lokas ära, i gangster Lokas ära!


Gangster for life



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar