söndag 27 april 2014

Livet

Jag har en vän som verkligen har ett stort hjärta, hon ser alltid det goda i människor och de människor hon bryr sig om känner sig verkligen omtyckta. Hon lägger märke till små saker som man säger för att sedan överraska en med det där lilla som ger vardagen en guldkant. Hon är definitionen av omtänksamhet och att ha henne som vän känns som ett privilegium. Igår somnade hennes älskade mamma in efter att kämpat med alla krafter mot cancern i ett år och det gör så ont att se hur hennes värld rasat. Det är så svårt att finnas där, för man vet att inga ord eller handlingar i världen kan förändra chocken,sorgen och hopplösheten som infinner sig i början av sorgen.

Vi blev bekanta genom skolan och vi lärde känna varandra i ett stormande hav av frustration,skratt och kamp. Och jag vet att jag kommer stå kvar vid din sida kravlöst genom sorgens alla skeden. Du är för mig storasystern jag aldrig fick ♥


En liten present jag fick när vi firade att vi överlevt
våran första termin ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar