torsdag 24 juli 2014

Falun

Imorgon klockan 07:00 hoppar jag, Loka och Ponyo in i bilen för att styra upp mot Falun. Blir att ställa ac på 16 grader och hoppas att de räcker att hålla bilen tillräckligt sval för att vi ska kunna köra upp i ett svep. Tar ungefär 2h 30 min att köra upp, vilket inte i vanliga fall kräver något stopp så hoppas vi slipper det nu också. Så fort en stänger av bilen blir den ju en bastu så tror det är bäst att blåsa på helt enkelt. Tar med mig isvatten och handdukar ifall någon av hundarna skulle bli för varm. Himla värmebölja from hell.

Eftersom Ponyo hänger på så bor vi hos min mamma i Falun, där har vi en övervåning vi kan ha korsdrag på samt en grind som hindrar katter ifrån att komma i våran väg. Ponyo är inte så van vid katter, här hemma har han ju träffat våra katter många gånger men dom är ju vana och springer inte iväg( är fortfarande inte säker på ifall Egon uppfattat att Ponyo inte är Loka) och det är just det momenten jag inte har någon aning om vart jag har honom så då kan de vara skönt att kunna sova om natten med vetskapen att ingen katt kan komma flygandes genom rummet :) Och utomhus får han ha långlinan på sig hela tiden helt enkelt. Tror hundarna kommer få en toppen helg tillsammans med massor med bad och ska bli så kul att se hur Meja reagerar på två Lokor :D Gullungen frågar varje dag där hemma om de ska "Åka loka?" så tänk när hon har två stycken yrväder vid sin sida.

Nu ska jag skriva klart mitt fördjupningsarbete på årets varmaste dag, tvingar i mig kaffe bokstavligen. Jag måste ha kaffe för att kunna plugga. Längtar såååå tills hösten nu faktiskt!











3 kommentarer:

  1. sv: Inte jättemycket, någon gång i veckan. Qilaq simmar, dom andra plaskar! :p

    SvaraRadera
  2. Anonym01:33

    Åh vilka snyggingar!!! Längtar tills ni kommer till sundsvall så våra tjejer äntligen kan träffas :) kram på er !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag längtar med! Vi får ta det när det är lite svalare så de faktiskt kan busa järnet! Kraaam

      Radera