söndag 20 juli 2014

Söndag

Nästa helg åker jag och Loka hem till min bror i Sundborn, en mysig liten by utanför Falun. Egentligen skulle min bror med sin familj komma hit och hälsa på, men är ju så otroligt varmt och varmare ska det tydligen bli. Syftet med resan hit var ju att umgås och 4 vuxna, ett barn, en hund och två katter i en trea blir nog mer plågsamt än trevligt. Meja vill ju umgås med Loka, så då tänkte jag att vi åker upp istället då de bor granne med en sjö som en faktiskt kan bada i och sen har de ju en tomt, lite skönare för Loka och människorna.

Den 24:e juli börjar min ledighet, är ledig tills 4 aug och det känns så skönt! Har inget jobb inbokat heller. Att plugga och jobba kanske inte var mitt smartaste beslut, skulle nog bara jobbat. Så jag hoppas att jag hinner få massor med energi under min lilla semester inför hösten. Men hösten är min absoluta favorit årstid så bara det gör ju livet lite lättare. Idag ska jag bo i mina böcker och skriva tills mina fingrar blöder men herregud vad skönt det känns att vara nära slutet nu :-)

Igår var Loka terapihund åt Ponyo när det åskade och eftersom de är så himla varmt och kvavt så träffades i ute i rastgården med en varsin hund och en varsin kam. Kan säga att odjuren fäller en del just nu :) Bilden är tagen när det åskar, Ponyo brukar vilja fly och slita sig för att rymma hem men med lugna Loka vid sin sida går det lite bättre :-)

1 kommentar:

  1. sv: Nacka djurklinik ögonlyser inte, vi kommer att gå till Eva Hertil på Djurakuten, vi har gått hos henne med Fly, hon är super! :)

    SvaraRadera