torsdag 31 juli 2014

Luft

Idag har en ju fått luft utomhus! Nog för att de gärna får vara ännu svalare, men vilken skillnad jag känner på energinivån. Vi började dagen med ett besök hos Annika på duvbos veterinärklinik då Lokas ena öga blev en slemboll igår, en röd,svullen och rinnig sådan. Första gången de kollar på Lokas ögon på duvbo, annars har vi bara varit till västerort med hennes ögon, men numera går vi enbart till duvbo och det fick jag kvitto på idag. Lokas ögonfransar växer ju förbövulen åt fel håll, inte undra på att hon får återkommande infektioner. Dock är de inga långa fransar och på tre ställen så inget extremt. Så Annika lärde mig hur man plockar de små fjunen med pincett. Så får vi avvakta och se hur återkommande de är och hur besvärad hon är av dem. Om det räcker att ge henne silkeye när ögonen är irreterade eller om det måste bli en operation. Hon var iallafall väldigt lugn när jag plockade fransarna, som alltid chockerar hon mig ♥ Så nu får Loka antibiotika, däremot smittar det inte.

Så på eftermiddagen kom Paulina och Ponyo förbi för en kopp kaffe på gården, lite terapisnack i vanlig ordning. Ponyo är inte på topp alls, så får hoppas att han repar sig snart och inte har borrelia eller anaplasma utan att han "bara" lider av värmen. Men han behövde lite sällskap för att få aptit, så han och Loka åt ute på gården. Att Ponyo hade företräde på "näckrosens hund-buffé" var inte helt okej till en början hälsar Loka.




// En Isabel som saknar familjen om möjligt mer än innan vi sågs men känner sig så tacksam för vänner som känns som familj här på hemmaplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar