onsdag 9 juli 2014

Onsdag

Fy så tråkigt det är just nu, Fredrik är ju i Amsterdam och Paulina är på semester, de två människorna som får lyssna på mitt babbel dagarna i ända lyser med sin frånvaro. Sen att alla andra är på semester gör ju inte saken bättre heller. Men Paulina tillhör min vardag, finns där på rutin, utan en plan de bara finns hon där (givetvis Fredrik också). Nåväl, har fått mer plugg gjort de senaste dagarna än vad jag lyckas med på en månad i vanliga fall. Jag är väldigt lätt distraherad, klarar inte ens av att ha Loka hemma när jag ska plugga för då ligger jag helt plötsligt på golvet och busar med Loka samtidigt som timmarna bara rusar iväg. Loka har inga problem att ligga och vila medans jag pluggar, viktigt att belysa hennes goda egenskap i avsaknaden av min. Hon är helt perfekt i mina ögon, min vita björn.

Sitter med ett fördjupningsarbete som verkligen är en utmaning, men sociologi är ett intressant ämne som är långt ifrån svartvitt och jag älskar att få slå knut på hjärnan när jag försöker hitta rätt nyans av grått att fylla mitt arbete med. Så imorgon är planen att sova ut, ta med mig dator samt böcker i en väska och min vita björn och åka till en öde strand i väsby för att låta Loka göra det hon gör bäst, bara vara. Och jag ska ge sken av att skriva men egentligen ska jag bara tänka kring arbetet och hämta lite energi ifrån harmonin som uppstår inom mig när jag är nära vatten och när mitt hjärta är som lyckligast plaskandes i vattnet. En nödvändig paus helt enkelt.

Bilder ifrån våra besök på stenstranden förra året :)

Hoppas jag kan få Loka att simma lite imorgon, annars får hon plaska bäst hon vill :-) 


Lyckliga Loka

Ponyo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar