måndag 5 januari 2015

Dalarna

Vi var uppe hos familjerna i några dagar kring nyår, vilket verkligen behövdes. Några dagar innan vi åkte upp kom min bror och hans växande familj på besök över dagen. Det är så underbart att få träffa Meja som blivit sin egna lilla person nu. En underbar sådan, trotsig som en 3 åring bör vara och helt underbar. Vet att pappa hade älskat det lilla livet oändligt, så jag får älska henne lite extra så hon får känna hans kärlek. Och på torsdag föds en till liten tjej ♥ En envis sådan som bara vägrar vända sig i magen, lika envis som sin underbara mamma. Ska bli spännande att få lära känna ett till liv. Min familj är verkligen något jag varje dag känner mig tacksam för. Att det här nya livet kommer till oss i en svår tid nu när mammas cancer är tillbaka gör att jag tror att mamma kommer finna ännu mer styrka att kämpa. På samma sätt som Mejas existens hjälpte oss alla att läka efter att pappa dog.

Och mitt i alla känslor som senaste åren bjudit på så står min bror stadigare än någonsin. Han har blivit en otroligt närvarande pappa och jag kunde inte vara gladare för hans skull. Han har alltid varit min stora klippa i livet och jag är så stolt över honom. Han har tagit med sig det bra våran pappa hade och lämnat de dåliga bakom sig. Och blivit den pappan varenda unge förtjänar, en i världsklass.


// Stolt lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar