torsdag 8 januari 2015

Loka

Igår hade vi Ponyo hos oss och det första han gjorde var att springa in till Elsa för att ge henne en puss. Fina damen rynkade på näsan men somnade om lika fort. Hon är alldeles för fin i kanten för att beblanda sig med lortiga hundar men tror honkatter överlag är lite mer fina i kanten. Medan Elsa låg och sov i sin fåtölj så hade jag två hundar att ta hand om. Lite nervöst var det allt, inte för att jag hade två hundar utan för att Loka då var inne på sin tredje medicin fria dag. Med andra ord så analyserade jag hennes gångstil hela tiden. 

Vi tog en ganska lugn dag igår med en 2 timmars promenad och sedan bara småturer runt kvarteret. Hundarna busade lite inne och lite ute i snön, men just den typen av aktivitet måste trappas upp försiktigt. Och med atros så blir det värre efter längre vila så det var inte förens imorse jag visste om hon klarat av gårdagen eller inte. Till min stora lycka kom den stela men glada Loka svansandes med sin panda i munnen utan att halta imorse. Otroligt skönt, då kan vi hålla oss på den här nivån ett tag och sedan sakta utöka den "fria" rörelsen - koppelpromenader ska hon i dagsläget klara av så länge de är på ett snällt underlag, dvs gångvägar och elljusspår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar