söndag 4 januari 2015

Rut

Idag har världens bästa människa namnsdag nämligen Rutan ♥ När vi skaffade oss våra två första katter var valet av namn hur lätt som helst till en av katterna nämligen Rut. Varför? Jo för att min älskade mamma har alltid hatat sitt mellannamn och sånna är vi i våran familj, lite fulla i fan. Andra katten ville vi också skulle ha ett kort namn, så det blev Rut och Gun. De var väldigt speciella katter, hängde med överallt och hoppade glatt in i transporten. En dag på stranden, ja då hängde de med helt enkelt. Jag satte fast transportburen på pakethållaren och cyklade iväg. Väl på stranden gick de runt lösa (ha ej stockholms mått på en strand, utan tänk en öde strand med bara vänner närvarande) och njöt av all uppmärksamhet. Tog ofta med mig såpbubblor som de fick jaga och sen när det var dags att åka hem hoppade glatt in i buren igen.

Sen när min mamma flyttade ihop med sin man så fick de bli utekatter men tyvärr försvann Rut ganska direkt efter att de fick vara ute (givetvis var de innekatter i början) och så jag sörjde min tjej. Gun försvann hon med, men flera år efter att Rut försvann. Jag hoppas att de lever ihop uppe i katthimlen som det underbara radar par de en gång var. Konstigt nog spanar man alltid och hoppas att man ska få se en orange katt komma skuttandes.

Men hursomhelst, grattis på namnsdagen vart du än är och grattis mamma ;D

Rut ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar