onsdag 4 april 2012

Andas in,andas ut.

Idag försöker vi bara ligga här, tugga på något mysigt och ut på små lekvändor. Hon är jätte duktig på att uträtta sina behov ute!

Inte lätt att vara en hund i en ny värld. Så vi vill lära henne att verkligen slappna av hemma. Gå ut och igenom porten men framför allt vill vi skapa en trygg tillvaro för henne.

Sen har hon inte riktigt fattat det där med att man ska ligga skönt. Så hon lägger sig gärna bredvid bädden,fliten eller mattan när hon ska sova.

Så nu sitter jag/vi på golvet tills hon somnar, sen är det fritt fram att lämna henne. Med små steg, små underbara steg tar vi oss fram.

2 kommentarer:

  1. Vad söt hon är!
    Sv: Mimi ÄLSKAR sitt färskfoder. Jag har tänkt blogga om det längre fram, jag vill att hon skall ha löpt färdigt innan jag tar förändringarna för givet. Hon gillar det jättemycket, sen HAR hon fin päls och den kan jag inte se om ändrar sig förrän om ett par månader. Men något jag tror (men hon löper som sagt) är att hon bajsar mer sällan och mindre. Det skall vara så också har jag läst. Dessutom har hon inte lika bråttom med att kissa när vi kommer ut på morgonen. Ibland kunde hon bajsa INNAN hon kissade på morgonen och det sker inte alls numera. Jag tillsätter Omega3 och B-vitamin i färskfodret. Ger henne tuggben (naturliga - inte tillsatta något) varje dag i olika varianter och ser till att även godiset är naturligt utan socker eller kolhydrater i större mängd. Till ex torkad vom (bryter den i små godisbitar själv), torkad lever (man skall akta sig för att ge för MYCKET lever) och torkad oxlunga. Finns mer också. Jag bryter allt i små biter och fyller en burk som jag tar av. "Mimis blandgodis". :D Hennes tänder är det jag märker det mest på. På kvällen när jag skall borsta de är de numera blanka. Innan med torrfodret såg de lite matta ut, antagligen beläggning. Det är något som märks för oss människor också när vi går över till LCHF.

    Jag svarade dig kort så här. Som sagt vill jag vara mer säker innan jag lägger ut ett inlägg om det.

    Lycka till med din underbara lilla valp!

    SvaraRadera
  2. Oohh va hon är fiiiin <3

    SvaraRadera