torsdag 26 april 2012

Vikarien.

De flesta problem har en lösning och i detta fall så vart lösningen att ta in en vikarie, vikarien Pip. Han är helt klart inte lika uppskattad som Herr räv. Måste ringa till "farmor" idag och fråga vart Herr räv härstammar ifrån. Livet utan räven är inte alls lika roligt. Vi gjorde ännu ett tappert försök att få ner räv djävulen, jag och Loka. Hon blev tokig när matte stog och hoppade, kastade saker i luften och hade konsert för grannskapet.

Japp, jag hade ett såntdära moment, då jag helt enkelt glömmer bort att det existerar andra människor i världen. Vilket givetvis kan vara skönt ibland, men vet inte hur många gånger jag skrämt livet ur cyklister som passerat mig när jag befunnit mig i denna bubbla. Men tillbaka till rädda livet på Herr räv, varjefall så ylade min lilla polarhund i alla dess olika toner och jag var inte sen på att börja komponera ihop en låt till det hela. Så där, står vi, hon ylar, jag sjunger och kastar kottar,stenar,pinnar upp i luften mitt på gården. Ska även nämna att nedgången till tunnelbanan ligger max 50 meter från platsen, så det är inte direkt brist på åskådare. Vi lyckades inte med projektet rädda Herr räv, död eller levande men om inte annat så förgyllde vi säkerligen dagen för någon lycklig(?!) själ som passerade.


Loka ger vikarien, Pip en ärlig chans.

Ska bara klia bort halsbandet, sen kommer jag.

Och kvar låg vikarien, hände inte en gång med Herr räv.



1 kommentar: