lördag 18 augusti 2012

Sömn?

Natt, vilken natt! Jobbade igår kväll och jobbar även nu, alltså har jag 7 timmar på mig att sova min skönhetssömn, ta mig till och från jobbet samt hitta mitt strålande jag. Men, någon granne tyckte att fylla 17 år var high life, så de skulle de skrikas om till 02, nåväl alla har ju varit unga, så det är väl acceptabelt. Däremot är det inte acceptabelt att snorungar ska tillbringa nätterna i tunnelbanan och vandalisera. Ifrån 03-05 så krossades det rutor vid tunnelbanan, som ligger 20-50 meter(?) från min port och sedan skrek de konstant. Tillslut kom polisen och tog hand om de små liven, men herregud vad är det för fel på samhället när de roligaste man kan göra sista helgen på sommarlovet är att vandalisera och bete sig som nysläppta kossor på grönbete.

Så jag får tacka de små för att jag verkligen hann ladda upp inför mitt korta arbetspass på 16h..

Idag hade jag gärna legat kvar i sängen och burrat in mig denna myskorv.

3 kommentarer:

  1. Sv: 5 månader blir han på tisdag:)

    På onsdag börjar skolan igen, Så då kan vi tyvär inte.
    Men vi får tar det någon helg framöver som passar för oss båda :)

    SvaraRadera
  2. Nej, det får inte avlas på så det syns inte så ofta, och inte ställas ut heller.
    Pälsen är inte isolerande för kyla på samma sätt som normalpälsade malamuter.

    SvaraRadera
  3. Men vad drygt och framförallt onödigt att vandalisera. Sååå onödigt, som sagt.

    Och tack! Jag vill själv tro att jag kommer bli en empatifull och bra läkare som tänker på mina medmänniskor. Därav att jag ville testa men näe, det kändes för gross. :)

    SvaraRadera