lördag 4 augusti 2012

Ursvik

 Idag fick jag ett mms med en bild på en leksugen Phonyo och vi bestämde oss för att åka till Ursviks skogen, helt underbart ställe som ingen utav oss varit till tidigare, nästan så man skäms. Hur fin skog som helst, lugnt och pinsamt nära. Vi åkte bil dit denna gång och tillsammans med Phonyo blev Loka mycket lugnare i bilen, vill säga cool lugn. Annars tar det allt ifrån 20-60 min innan hon accepterar att vi ska åka bil. Vi gick 5km sträckan, men vi gick vilse ett par gånger så hur många km det slutade på har jag ingen aning om. Loka gick otroligt fint tillsammans med Phonyo, han är verkligen super bra för Loka. En stabil hund med en stabil ägare jag känner ett stort förtroende för. Tror de verkligen kommer bli vänner för livet. En toppen dag tillsammans med Paulina och Phonyo. Tyvärr, så hade klantiga jag lagt ner kameran påslagen i kameraväskan, så till min förtvivlan blev det enbart iphone bilder idag.

En lekinvit vi inte kunde motstå, vem skulle?







1 kommentar:

  1. Anonym23:09

    Hej! Har läst din blogg ett tag nu och den är hur rolig som helst att läsa! Jag planerar att i framtiden skaffa samojed, just nu äger jag ´´lillebrorsan´´ till samojeden: japansk spets.
    Loka är hur fin som helst och verkar vara supertrevlig! Lite nyfiken på hur mycket hon väger nu/mankhöjd. Jag tycker inte hon ser så stor ut på bild, men det sa jag om min kompis valp också. "Han är inte alls så stor Mille är säkert större" Så träffade jag honom och han var typ 10 cm högre en min hund (Mille) :P

    SvaraRadera