tisdag 14 augusti 2012

Dagen.

Imorse var alla djuren till salu här, katterna hade kattrace mellan 03-05 Loka bestämde sig för att hon skulle leka med alla pip leksaker i en ohärlig symfoni ifrån klockan 06-09. Jag kom hem jätte sent från jobbet igår, då det var vägarbeten på E4an och avfarten till såväl Sunbyberg/Solna och Karolinska var avstängda så mitt i natten åkte jag vilse, yeaaay.

För att glömma bort att alla djur var till salu, gick jag och Loka ner till Marie&co för att äta god frukost och dricka härliga mängder kaffe. Sen gick vi i samlad trupp ner till hundrastgården och bad stillsamt att den skulle vara tom. Turen var på våran sida så Loka och Donna kunde springa runt lösa, leka, skutta och där botades en stor del utav Donnas rädsla för andra hundar.

För några månader sedan, morrade Donna, gjorde utfall och var livrädd för alla hundar, stora som små. Vi har jobbat med henne jätte mycket tillsammans med genom goda lilla Loka och idag lekte de tillsammans. Donna lekte med en annan hund promblem fritt för första gången på 4 år(!). Om inte Donna och Marie funnit varandra hade nog Donnas värld än idag varit en mycket läskig plats.

Sen satte vi oss och tog en glass vid Gröna stugan och hade det riktigt trevligt. Sedan började vi traska hem och lilla Fanny ville ju gå ( läs försöka gå ) så tempot var inte det högsta, så promenaden blev en svanterapi för mig. Inte nog med att jag stog öga mot öga med svanarna, så förföljde de oss längs med sjön. Hualigen..


Donna och Loka

Donna och Loka
Glasspaus för mig, vilopaus för Loka
Titta, framsteg. Jag är bara några meter bort, ännu mera vågat när de har med sig sina ungar.

Sen kom de upp på andra sidan sjön, killen i bakgrunden matade svarnar ur handen. Snacka om
att han måste vara en adrenalin juckie, dårar finns det gott om. Ungefär en tiodels sekund efter denna bild
började svanen väsa och jag springa.






2 kommentarer:

  1. Haha jag har matat dem på vintern, men då brukar jag ha handske på mig. Läskigt ju. :P

    Och duuu, jag dödade larven SJÄLV! Tog massor med papper så hoppade jag på den. Brottades runt. Men så vann jag. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha jo men tjocka handskar/vantar gör ju det. ;-)

    Och du det var ju rena lyxmaten. Min syrra hennes favoritmat förut var fiskbullar. Hatar fiskbullar. Usch. Haha.

    SvaraRadera