fredag 3 augusti 2012

Lite större, lite bättre Nöffe.

Började jobba efter semestern i onsdags, riktigt trevligt att vara tillbaka på jobbet. Tillbaka till rutin och planering, med en jetlaggad andra halva som glider runt i sin egna värld. Jetlaggad eller ej, helt underbart att ha honom hemma igen. Idag har jag och Loka varit ute på äventyr, vi tog en omväg på en timme till djuraffären, kändes mer som om man var i en tropsik djungel än i Sundbyberg, att de alltid ska bli så otroligt kvavt? Inne i butiken var det kassa haveri och enbart krångel, så det tog sin lilla tid. Inte Loka emot, hon älskar livet när hon får vara med i djuraffärer. Vi handlade 15 korvar vom og hundemat valpfoder, ungefär vad som ryms i våran mini frys. Det är den ända nackdelen med färskfoder men fördelarna är många och överväger den lilla nackdelen hundra gånger om.

3,5h senare var vi hemma. En massa mat rikare och med en ny större Nöffe. Loka ligger däckad på balkongen. Jag ska göra mig redo för jobbet och fixa med allt där till. Ta bort lera från pannan,sätta på mig rena kläder och borsta ur en halv skog ur håret. Sen möter jag andra halvan på gården, byter hund mot bilnycklar och jobbar sista kvällen innan min heliga lediga helg. Ha en toppen dag gott folk!

N1 och N2. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar