tisdag 5 mars 2013

Dagis

Varje vardag lämnar jag Loka med gott samvete på dagis, för jag vet att hon har det bra och nu när hon faktiskt på riktigt kommit in i rutinen och gått regelbundet på dagis sedan januari så kan man verkligen se det. Men det som gör att jag kan lämna henne där med ett leende på läpparna är att man tydligt ser på hela henne att hon gillar, respekterar och lyssnar på personalen, likaså att de gör desamma med henne med andra ord ömsesidig respekt. Sen att Loka testar deras tålamod och de står pall gör att de är guldvärda i hennes och vår värld. För är det något lilla fröken fräken gör är det att testa nya personer och visar de någon form utav svaghet för hennes löjligt söta yttre och ger vika för henne envishet kommer hon utnyttja det till max. (Haha, praktikanter ifrån hund-gymnasium var tydligen ett hett byte)

I höst tänker vi gå en kurs som en utav ägarna till dagiset håller i, vilken himla lyx att kunna ta en kurs med en person som känner ens hund och spenderar fem dagar i veckan tillsammans med henne. Det är en vardagslydnads kurs vi ska gå som hålls i dagislokalen.

Jag rekommenderar helt klart Solna Hunddagis, de är långt ifrån de billigaste dagiset och har enbart heltids platser. Men personalen är trevlig, väldigt flexibla (Man får hämta när man vill, vissa dagis får man inte komma förrens efter en utsatt tid, men hundarna på dagiset går varken upp i varv eller bryr sig i när de kommer in folk på dagiset, oavsett tid) och de använder sig utav mjuka metoder. Om jag skulle summera Lokas dagis med ett ord skulle de bli harmoni.












2 kommentarer:

  1. Vilken underbar hund ni har, så fin! Härligt att ni hittat ett bra hunddagis. Jag är hemma nu och har varit sedan vi fick Elsa för fem-sex månader sedan, så det har varit skönt att kunna ta det lugnt nu när hon varit så mycket sjuk.

    SvaraRadera