onsdag 28 augusti 2013

Loka den kloka.

Har glömt att skriva vad som hände en dag när vi gick till dagis. Tror det var för en vecka sen eller något. Hur som helst, så gick vi den vanliga vägen till dagis, passerade en ganska stor gräsplätt och Loka började buffa på mig, hoppa framför mig. Jag tyckte mest att hon var knäpp och antog att det var något glädjeskutt för att det var svalt ute och skrattade lite för mig själv för att fortsatta gå utan att ge henne någon uppmärksamhet (Hos oss är det bara människorna som börjar leka under en promenad). Men efter ett tag skulle jag kolla vad klockan var på mobilen.. Mobilen som var spårlöst borta och jag visste att jag hade den med mig. Så jag vände och gick tillbaka, för jag visste att jag måste tappat den någonstans.

Mycket riktigt, jag hade tappat den på exakt den gräsplätten Loka hade börjat buffa på mig. Min fina tjej skulle ju berätta att jag hade tappat mobilen. Så det där måste vi ta tillvara på, just för att både jag och husse är riktiga klantar som tappar bort saker heeeela tiden. Funderar bara på hur vi ska göra det till något tränings moment?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar