onsdag 1 januari 2014

2014

Nyårsafton passerade smärtfritt för de flesta här hemma, trots att det lät som andra världskriget ifrån klockan 20 för att nå sin absoluta topp vid tolvslaget. Loka sov som en stock när det nya året firades in, Elsa som tidigare varit rädd låg i mitt knä och blev behandlad som den primadonna hon är. Däremot, sprang Egon runt och var stressad. Han spenderade största delen av kvällen inne i en garderob och sprang runt som en yr höna vid tolvslaget. Finns inte så mycket att göra för en katt, mer än att finnas där. När allt lugnade ner sig somnade han dock tryggt på mitt bröst.

Nu är det 2014 och det börjar vi med en lugn dag. Smäller fortfarande en del, så att våga sig ner mot sjöarna eller ursvik känns som en onödig risk. Jag ser gärna att Loka ligger och sover vid tolvslaget nästa år också! Igår åkte vi ut till rosersberg på förmiddagen och hörde en smäll tror jag, så skulle väl vara om man åker ut lite på "landet" som en stockholmare skulle säga (; men isåfall skulle vi vara där ute redan nu, så en dag i hemmet lugna vrå får det allt bli.

Ponyo firade in det nya året med stil igår, till ljudet av brusande vatten:

<3

1 kommentar:

  1. Carina11:18

    Gull hundarna då tur det gick bra för dom ,,,stackar EGON då ,, våra katter var nog inne största dela av kvällen också ,, Så nu önskar jag en God Fortsättning på er alla både tvåbenta fyrfotingarna ,,våran trebenta hälsar också KRAM

    SvaraRadera