lördag 9 juni 2012

Lite allt möjligt.

Idag har jag äntligen tagit mig till optikern och skaffat 2 par nya glasögon, samt fixat endagslinser. Köpte ett par Missoni glasögon, super läckra och ett par svarta som passar till allt. 22 år, snart 23 och snart blind, kanske att överdriva men fortsätter det i den här takten strejkar jag men nu så snart kan jag faktiskt läsa skyltarna när jag kör bil, underlättar en heldel att vara seende vid bilkörning.

Och apropå glasögon, så hoppade Loka in i bilen frivilligt igår när vi mötte upp husse på parkeringen. Min lilla flicka börjar övervinna sina rädslor och blödig som jag är, så blir jag nästan tårögd, höhö. Men måste betyda att vi gör rätt. Inte lätt att veta allt när det är ens första valp, första egna hund. Första hund och samojed brukar väcka känslor, men jag anser att, jag vet att jag växer in i den roll som krävs utav mig. Sen kunde jag aldrig föreställa mig att jag skulle älska hundlivet så mycket som jag gör, livet har helt enkelt ändra riktning sedan Loka gjorde entré i mitt liv. Och kunde ju inte komma hem utan att shoppa lite till Loka, så idag har jag handlat en frisbee och en fotboll, i rosa givetvis. 

Detta mönster är det på glasögonen, dock mest i lila.



3 kommentarer:

  1. Carina17:35

    Snygg framsida ,du har jobbat bra ,,när skulle de nya snygga glasögonen komma då???
    Då kanske du ser dina familje medlemmar i ett annat ljus Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack, hur ser baksidan ut då?;P Drygt 2 veckor skulle det ta!

      Radera
    2. Carina21:57

      Prickig o blommig kanske...alltså bakom..framsidan hihi

      Radera