tisdag 16 oktober 2012

Tisdag.

Idag har jag fått mycket gjort som jag dragit mig för ett bra tag, men det är sånt man ska fundera på för att säga upp sig är inget man ska göra förhastat! Men, så underbart det känns! Jag kommer börja plugga i januari och även jobba 2 helger i månader, måste slussa ut jobbet sakta men säkert då jag verkligen älskar att jobba där jag jobbar. Börjar redan nu gå ner i tid, inga fler 16 timmars arbetsdagar.

Det firade vi med att gå hem till Paulina och Phonyo idag, äntligen! De har varit saknade båda två! Vart inte många bilder tagna alls, vi hade ju kaffe att dricka ;). Loka testade även Phonyos dragsele, med tanke på att de ungefär är lika stora( Höhö, lill tjejen på 8 månader är bara lite biffigare ) och det satt som en smäck. Tänkte börja träna henne väldigt simpelt, så hon lär sig när hon ska dra, hur hon ska dra och vart hon ska dra innan vi börjar med några slädar och dyrligt. Vänja henne vid skakel osv. Vi får helt enkelt känna oss för och inte stressa fram något. Viktigt att hitta en bra uppvärmning. Med andra ord har vi en riktigt kul tid framför oss!

Såhär såg fröken ut igår, så lägenheten är i desperat behov utav städhjälp, någon frivillig?








4 kommentarer:

  1. Ja det är roligt att ha bra kontakt med hundarnas kennlar! :) Vi har det iallafall med malamuternas!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vi tänkte höra om ni har nått planerat på lördag? Om ni är hemma kanske vi kan ta o ses :)?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jaa det blir bra!:)
    Vi skulle kunna komma till sumpan igen!
    Eller om du vill komma hit dock måste man ha bil då ;)

    SvaraRadera
  4. Sv: joo vi har kvar ditt nr! :)

    Hmm sen hur man tog sig dit.. De va tåget till sumpan o sen en buss! Vilken buss de va o vart man skulle hoppa av har vi ingen koll!? :)

    SvaraRadera