tisdag 23 oktober 2012

Tunnelbana

HUA, idag gjorde jag en testvända med Loka in till t-centralen inför våran tåg resa imorgon(då vi måste åka i rusningen på morgonen).  Åkt tunnelbana har vi ju gjort förut, men inte till t-centralen och jag vill börja med att beundra människor som gör detta på rutin. Vi åker ju med blålinjen, längst ner. Det finns bara hissar upp, som typ går en halv meter sen ska man trängas med människor som gärna stampar på hundar ( Hon är ju inte ens liten) för att komma till nästa urin-indränkta hiss och så fortsätter det. Loka gillade inte riktigt läget, men hon accepterade väl det. Vart några tvärnitar från damen. Men kan inte klandra henne, tunnelbanan är äcklig och folk är för stressade för sitt egna bästa. Så vi tog pendeln hem och vi kommer ta en promenad till Solna station imorgon och ta pendeln in till centralen.

Man kan ju tycka att vi borde miljötränat det här tidigare, men jag hatar att åka kollektivt och är inte mycket för att ränna runt mitt i city ( läs: drottninggatan,gamla stan osv.) Men, tar vi pendeln så slipper vi ju hissarna för de är nog det vidrigaste som finns.  Nu ska jag tvätta mig ren med svinto, sedan gå hem till Paulina och försöka glömma bort denna äckliga starten på dagen. Måste handla handsprit om jag ska fortsätta vistas i miljöer som dessa. Hualigen, mer handsprit åt folket!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar