onsdag 19 juni 2013

Egon.

Egon...EGON!! Just nu är Egon till salu! Han tycker minsann inte att Loka ska vila, utan hon ska jaga honom eller så ska han jaga henne. Men det passar sig inte riktigt nu, verkligen inte nu. Loka springer inte efter så länge jag är i rummet, men jag förstår henne när han är och slår på henne springer förbi henne 10 ggr på raken i högfart, klart frestelsen tillslut blir för stor.

Egon är verkligen en katt för sig, finns ingen som Egon. När han bestämmer sig för något, om så en dörr ska öppnas(han hatar stängda dörrar), att han ska dricka vatten tills hans spyr eller att han ska hoppa upp för något alldeles för högt så ger han sig inte, vilket under hans 5 levnads år ställt till det en heldel för honom. I våran förra lägenhet fick inga ljuslyktor stå i fönstren, han slog ner dem direkt. Egon är katten som veterinären råder att hålla inne för att han är för korkad för att vara ute, inte för att det var något större problem att ha honom inne(begränsad), vi satte bara upp ett kompost galler runt uteplatsen så höll han sig där. En katt ska ta sig förbi ett simpelt kompost galler, men inte våran Egon. 

Och idag har han verkligen gett sig fan på att han ska leka med Loka, tillslut stängde jag in mig i ett rum med en film och ett gott tuggben för Loka. Sen satte jag på högvolym på filmen för att slippa höra Egons intensiva krafsande på dörren och hans mindre ljuva stämma sjunga. Sen när filmen var slut öppnade jag dörren igen och så var cirkusen igång igen. Tror ni han kan tänka sig leka med mig då? Icke... 

Men vill inte svartmåla honom helt, för han är en helt fantastisk katt som blev pappa Egon när lilla övergivna Elsa flyttade in och han är genom snäll, man får göra vad man vill när det kommer till honom (förutom ställa saker på fel ställen,stänga dörrar osv.)

Pappa Egon delar ut monsterkramen.. 
Mini Egon
Som sagt, vad som helst får man göra med denna herre.

Såhär hittar man han ofta, helt inne i sin egna värld samtidigt som han tittar på? Ingenting?
Ni vet den där klassiska scenen i filmer där en rullande buske drar igenom
en tom stad, vi brukar likna det med Egons hjärna. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar