söndag 16 juni 2013

Loka..

Loka är inte riktigt helnöjd med tillvaron just nu och jag längtar tills stygnen tas bort den 24:e! Hon är lite knäpp den här fröken, inne är hon riktigt lugn och hur duktig som helst. Hon är jätte duktigt överlag, men när vi kommer ut sprudlar det energi kring den här tjejen och sattyg. Jag har alltid tyckt att samojeder haft en oförtjänt rykte om att vara svåra att ha med att göra. Låt mig säga, en understimulerad samojed är ingen höjdare på promenad som måste hållas lugn. Slår ner nosen i marken och bara för att lukta för att, försöker bjuda in till lek och när vi närmar oss porten börjar hon försöka komma åt såret. Grejen är att hon är så laddad, hon vill jobba och söker kontakt hela tiden och när vi visar att nu är det lugn och ro som gäller blir hon vrång och stannar för att lukta på ingenting.

Då kan man tänka, amen kör lite lugna övningar inomhus (utomhus går inte just nu, hon är för taggad) men nu är det såhär att Loka inte vill ha någon belöning inne(och får hon inget för det hon gör, då kan det kvitta samt att leksaksbelöning går bort eftersom hon inte får härja), samma godisar hon skulle springa en mil för att få utomhus just nu. 

Men nu när hon äter bättre så ska jag köpa hem prinskorv (det bästa hon vet) och åka till bromma zoo för att köpa något av Nina Ottossons aktiveringsspel och hoppas det behagar damen. Men tar man av bodyn eller tratten inne så går det vanliga godiset bra, bara det att hon då tycker det är roligare att tvätta såret efter två övningar.. 

MEN, Egon håller henne sällskap, hela tiden vilket hon älskar. Lite av dream team över dessa två puckon. Igår kväll gjorde jag iordning en latte och tog mig en skål glass med mig ut på balkongen, inte långt efter kom dessa två, en aningen sugna på glass kanske?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar