tisdag 27 november 2012

....

Den här dagen har varit tung. Jag har ringt runt och frågat folk hur jag ska få fram bevis på att min pappa är död, att han dog tackvare hans cancer. Men han var multisjuk, en patient ingen vill ta i. Så jag har ingen läkare att prata med utan jag får ringa runt till alla avdelningar han spenderade sina sista år på i hopp om att någon, någon snäll själ kan intyga att han var sjuk, att det tog han 3 veckor att somna in. Att de tog 3 år innan han blev fri, att det tog 3 år innan hans fängelse till kropp släppte taget.

Sen, måste jag även ha intyg på att min mamma har kronisk jävla skit cancer och att vissa behandlingar gått åt helvete och vissa givetvis bättre <3.

Varför kan man undra? Jo för mitt i detta kaoset pluggade jag och det gick väl inte så himla bra. Så om jag vill få CSN igen måste jag riva upp en massa sår, för att sedan strö lite salt på skiten. Men, samtidigt förstår jag varför allt detta behövs, men fortfarande så suger det.

Tur att jag har min kloka Loka hemma, älskade glädjespridande fluff som ligger vid mina fötter trots att jag spelar massa hata-världen musik. 

Precis såhär känner jag mig idag. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar