torsdag 8 november 2012

Day of birth - 6 Februari 2012

Nu har Loka passerat nio månader, tiden bara springer förbi. Mitt hjärta, min lycka, min ögonsten som hjälpt mig hitta mig själv på nytt. En stor del utav mig försvann den 18:e april 2011, större del än vad jag riktigt vågade erkänna för mig själv. Vilken fantastisk resa vi har haft och har framför oss.

Hon är envis som få och kämpar för att få sin vilja fram, på både gott och ont! Om jag ändå kunde hitta ord rättvisa nog att beskriva hur underbar hon är, men alla ord känns för veka. Det jag älskar med hennes personlighet är bland annat att hon är lättlärd och smart, men bara om hon finner uppgiften tillräckligt intressant. Hon vill göra rätt, hon vill jobba men inte bara för mig, utan även för sig själv. Jag älskar hur hennes vilja påverkar hennes resultat, jag älskar att jag har en hund som inte bara gör som jag vill, utan faktisk kan vara riktigt full i fan ibland när lusten faller på. Det är fröjd för mig att se hur stolt hon blir när jag låter henne med nöjda steg släpa med sig ett mindre träd på promenaden. Att ha denna underbara individ i mitt liv känns som en ära och jag njuter utav varje dag tillfullo!

Loka i bilen påväg hem för första gången.







2 kommentarer:

  1. Söta Loka!
    Tiden går sååå fort!
    Zews blir 8 månader på tisdag och man undrar ju ibland vart den lilla vita lurvbollen har tagit vägen?! :D

    SvaraRadera
  2. Desire10:03

    Herregud vad lika dom är de olika åldrarna som visas på korten!!:) Åh så fint skrivet och jag kan bara instämma, vi har världens bästa hundras! Finaste Loka!

    SvaraRadera