onsdag 21 november 2012

Do it like a dude.

Funderar på att kastrera Loka, men tyvärr så hör jag enbart otroligt negativa saker ifrån samojedägare gällande pälskvalité, nu är har jag inte för avsikt att ställa ut henne eller så men jag vill verkligen inte att hennes päls ska dra åt sig snön istället för att slå bort den. Fast, lite päls problem mot livmoders inflammation, Lokas depp-period efter löpet och henne avsaknad på aptit väger upp rätt friskt. Funderar om man ska avvakta ett löp, för att se om hon inte blir lika deppig och ifall aptiten kommer tillbaka. För den har varit långt ifrån sig lik före löp och efter löp. Hon har gått ifrån matglad till att äta några gånger i veckan. Givetvis äter hon varje dag, men lååångt ifrån de hon skall äta. Men, samtidigt vet jag att de är ett ganska vanligt beteende bland samojeder (Egentligen borde jag skriva, samojedhundar och samojedhund, men det för väl underförstått att jag inte har en samojed hemma utan en samojedhund?;P).

Ja, vet inte riktigt vad jag ville få fram med detta? Varken jag eller ni vart väl klokare utav detta inlägg.Däremot har jag en idé, jag vill lära Loka lyfta på benet som en hane, hade varit så klockrent till låten "Do it like a dude" :D Frågan är bara hur?

Mini Loka <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar