torsdag 8 november 2012

Tips mottages gärna.

Idag har vi haft en ledig dag, både jag och Loka! Vi träffade Paulina&Phonyo för ett par hinkar kaffe hos oss, sen begav vi oss ut och lät kärleksparet leka av sig! Phonyo är väldigt skotträdd utav sig, blev det tackvare skitungar som smällde raketer vid en hundrastgård. Så idag stog han på balkongen hos mig, så var sopbilen på gatan utanför och tappade en tunna eller något och han reagerade direkt, men sötnosen vill hoppa upp i ens knä när han blir rädd. Så helt plötsigt hade jag Phonyo i knät. På honom fungerar inte cd-skivan med ljud och jag har spelat den för Loka, men ingen reaktion. Någon som har något bra tips inför Lokas första nyår? Vill verkligen inte att hon ska bli rädd, just nu klarar hon höga smällar, men raketer upplevs säkerligen på ett annat vis än vanliga smällar.

Imorgon blir Lokas första riktiga långdag på dagis, då både jag och andra halvan jobbar dag, ska bli intressant och se hur trött hon är efter den dagen. Men snart vänjer hon sig nog helt vid dagis och har lite mera energi här hemma på eftermiddagarna. Känns väldigt ovant att ha en Loka som bara vill ligga och sova!

Haha, divan Loka och hennes hängivna tjänare.
Haha, Phonyo <3




1 kommentar:

  1. Lisa15:01

    Beror kanske lite på hur ni bor? Kommer det vara mycket raketer, kanske det är bättre att vara någonstans över nyår där det inte kommer smälla hela tiden? Så det inte blir en chock, utan lite lagomt?

    SvaraRadera