fredag 16 november 2012

Inte riktigt min dag idag, ingenting har gått rätt idag. Tur Loka är en hund och inte förstår hur knäpp jag varit idag. Vi startade dagen med promenad runt båda sjöarna och sedan kastade vi boll i hundrastgården. 5km med en nerv i kläm är ingen hit, så var och varannan meter högg det till i ryggen och folk som såg mig måste trott jag bröt ut i dans sisådär var 20:e meter. Väl i hundrastgården så tyckte jag att de var dags att slänga bollen utanför, in i en skogsdunge. Att hitta en sketen tennisboll bland massa gula löv, var ju som bäddat för ett totalt misslyckande, men ICKE jag fann vad jag sökte. Däremot vet jag inte hur många sår jag har i min hårbotten då fokus inte låg på att hålla koll på kvistar och dyrligt. Himla tur jag hade glasögon och inte linser idag, misstänker att att mina ögon hade hängt kvar där på en varsin gren isåfall.

Väl hemma, tyckte jag att jag minsann var värd ett varmt bad. En genialisk idé, verkligen! Kände för varje minut hur smärtan i ryggen började avta och jag klappade mig själv lite om axel och gav mig själv en rejäl dos uppmuntran. Men, det här med att tänka längre än vad näsan räcker är inte riktigt min melodi. För hur i hela friden hade jag tänkt att jag skulle ta mig upp ur badet? För att göra en lång historia kort, de tog sisådär 357 svordomar, 20 minuter och en rygg i sämre skick än den var i innan min snilleblixt. Bra jobbat Isabel, verkligen!

Som ni nu förstår, efter alla dessa krävande aktiviteter måste man ju ha mat. Något snabbt och enkelt var helt klart ett utav kriterierna när jag letade genom kylskåpet efter föda. Falukorv&Makaroner brukar ju gå fort att slänga ihop. Efter ett tag utav falukorvs vändande insåg jag att jag inte satt på plattan till vattnet. Så vattnet kokade upp passande  nog när korven var klar, hur som helst, eftervärme is the shit tänkte jag och hällde i pastan, gick sedan till datorn för att leta reda på det senaste Grey's Anatomy.

För att inte berätta första kvarten utav Grey's Anatomy så spolar jag till stunden då jag fick en uppenbarelse, "det luktar satans jävla skit bränt". Så det blev ingen mat för Isabel för om man ska lämna maten på eftervärme, bör man sänka värmen.

Så med det här vill jag önska samtliga en trevlig helg, själv så ska jag dra något gammalt över mig och samla krafter inför helgen som består utav jobb. Önska mig bättre lycka nästa gång och håll tummarna för att jag överlever dagen!


Tog den här bilden påväg hem, såhär i efterhand känns det som om hon visste vad som skulle komma skall
Men, vi hade ju i alla fall tur med vädret.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar