söndag 10 februari 2013

Jägaren Loka.

Lite dåligt med uppdatering här! Igår var en toppen idag, vi började dagen med att träffa P&P för lite snack och hundbus. Vi var ute ett par timmar och hundarna var mycket glada. Tyvärr hinner vi bara träffas en gång i veckan nu, men de är bättre än inget! Deras lycka går inte att missa. Jag försöker ha lördagen ledig, oavsett hur mycket jag har i skolan. Så efter en förmiddag med Loka, lämnade jag Loka med husse för att åka till en vän för att ha en super mysig dag och kväll med många skratt och mycket flams. Helt klart bästa kvällen på länge!

Idag började jag dagen med att ta med Loka ut på en långpromenad långt innan alla andra hunnit vakna till liv, knappt en själ ute, så mysigt! Däremot chockade Loka mig idag, helt plötsligt tyckte hon att hon skulle jaga tranorna vid sjön. Var verkligen inte beredd på det, så jag höll i kopplet lite löst, spanade ut över sjön och bara njöt (inte alls så fokuserad på Loka som jag onekligen borde varit). Inte för att hon ens kom i närheten utav en fågel, men de blir så onödigt när hon får möjligheten att sticka om så en meter. Så efter det var alla fåglar heta byten. Så promenaden tog bra mycket längre tid men tillslut la hon ner och gick fint förbi alla fåglar vid min sida. Haha, kanske första riktiga trots grejen? Kanske dags att köra riktig skvallerträning på fåglarna, vi har ju haft våran egna variant som funkat bra tills nu. Så blir att ha handla något värt att jobba för och börja helt enkelt.
Igår;









Idag;






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar