måndag 11 februari 2013

Måndag

Idag har det varit fullt ös sedan första stund. Vi började dagen med att åka till veterinären för 1 års vaccinationen,glömde så klart vaccinationskortet eller vad det heter och även boka tid för HD röntgen. Sen bar det iväg till dagis för att sedan ta sig hem för att plugga hos mig med två kurskamrater  varav en utav de tog med sig sin spanska vattenhund Bono, udda rolig ras, aldrig träffat förut.(Loka var en smula fundersam varför det lukta annan hund hos oss när hon kom hem från dagis). Efter ett par timmars plugg åkte vi till skolan för en föreläsning. Sen träffades vi hos mig igen på kvällen och efter att träffat Bono tidigare på dagen så kändes de som om han och Loka skulle komma överens (iofs kan en samojed inte gilla något?), så vi körde intensivt plugg med två hundar som aldrig träffat varandra tidigare och de skötte sig exemplariskt! Lite lugn lek i kanske 10 minuter, sedan var de passiva tillsammans i flera timmar! *stolt matte*

Mitt älskade geni till sambo hjälpte till en heldel med plugget, han är verkligen min klippa i alla väder! Den här veckan kommer bli tuff, men jag ska ta mig igenom den! Sova kan jag göra i helgen, haha! Och kommer ha söndagen som motivation hela veckan, då vi ska till en liten by utanför Uppsala på samojedträff tillsammans med P&P, super kul och mysigt ska det bli! Längtar väldigt mycket.

Nu tänkte jag ta ut Loka på en sista vända för att sedan krascha och ladda upp för morgondagen.

Mini Loki-Loou <3



2 kommentarer:

  1. SV: Min hund som älskade att slicka på sin förra tassalva gör inte det på 4 ess, han måste tycka ett den luktar illa ;)

    SvaraRadera
  2. Svar: Oja, både chockad och stolt ;)

    Vilken fin vovve! Samojeder är som en stor bomullstuss :)

    SvaraRadera